KÖPVILLKOR

Tillämpning och Konsumentskydd

De här Allmänna villkoren ("Villkoren") är tillämpliga på det köpeavtal som du som konsument sluter med Golden Equestrians, 
För att ta tillvara dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Integritetspolicy enligt GDPR på samtliga köp på www.goldenequestrians.com

Priser

Priserna på våra varor anges i svenska kronor och inkluderar moms. Momsen är 25% för alla varor.

Upprättande av avtal om köp

Golden Equestrians varor beställs på www.goldenequestrians.com eller via vår kundtjänst. Avtal om köp upprättas då din beställning har bekräftats av Golden Equestrians via e-post till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Genom beställningen accepterar du dessa Villkor. Golden Equestrians ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle uppstå, så förbehåller sig Golden Equestrians rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om förutsättningarna. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning.

Leverans


 Golden Equestrians använder följande fraktalternativ:

Varubrev, för mindre försändelser som kan lämnas i brevlåda

Paket, varorna skickas till närmaste utlämningsställe. När paketet finns för uthämtning skickas ett sms med information om löpnummer och pinkod till det mobiltelefonnummer som angivits vid beställningen. Vid uthämtning av försändelse ska giltig ID handling uppvisas. Leverans kan ske i flera försändelser från flera olika lager.


Avhämtning, för varor som önskas hämtas erbjuds alternativet avhämtning enligt ök. 

(Läs mer om våra fraktmetoder och priser under Frakt och Leverans)

Normal leveranstid är 1 - 5 arbetsdagar från det att Golden Equestrians har bekräftat din beställning via e-post. Om produkten ingår i beställningsortimentet är leveranstiden maximalt 14 dagar.

Om en försändelse mot förmodan blir försenad kan du kontakta kundtjänst. Givetvis har du då också alltid rätt att häva köpet.

Fel på leverans (ex.vis transportskada, saknade varor eller felleverans) anmäls till oss omgående dock senast inom 5 arbetsdagar via mail.

Outlösta Paket/Försändelser

Paket som inte har hämtats ut inom fjorton (14) dagar återsänds till Golden Equestrians. Om detta sker debiteras du en avgift på 149 kr (SEK) plus ev. påminnelseavgifter för kostnader hänförliga till Golden Equestrians administration, frakt, returfrakt och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Det samma gäller en hemleverans som inte tas emot.

Ångerrätt och Retur

Du som konsument har alltid fjorton (14) dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen.  Vill du under denna tid returnera din vara för byte eller återköp ska du kontakta kundtjänst och meddela om returen. Ångerrätten gäller under förutsättning att varan hålls i väsentligen oförändrat skick. Du som kund står för returkostnaden själv och blir krediterad när varan anlänt till Golden Equestrians.

Det är viktigt att du bifogar en kopia på din faktura/följesedel eller ett brev där ditt namn, din adress och ditt ordernummer står så att vi vet vad returen gäller. När vi mottagit och godkänt returen görs återbetalning/kreditering till er inom 30 dagar.

Om du har beställt flera varor drar du av beloppet på det du returnerat och betalar resterande belopp på fakturan. Om du redan har betalat för varan gör vi en återbetalning till dig när vi mottagit returen. Maila i sådana fall information om ditt fakturanummer, din bank och ditt kontonummer till info@golvvarmebutiken.se och meddela vilken/vilka varor du kommer att returnera. 

Returadressen är:

Golden Equestrians 
Mellby 418
312 96 Laholm

Reklamation

För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst på info@goldenequestrians.com  Du får då en retursedel för att skicka tillbaka varan på vår bekostnad. Vi skickar dig en ersättningsvara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur. Om varan visar sig vara felfri debiteras en kostnad för frakt samt administrationsavgift för felsökning. 

Transportrisk

Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står Golden Equestrians för. Om du vid mottagandet mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, skall du genast på plats anmäla detta till speditören genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras. Anmäl därefter skadan direkt till oss via mail med ev bilder på skadat gods så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen. Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts på försändelsen. Vi ber dig att göra denna anmälan till oss inom 5 arbetsdagar från mottagandet av leveransen. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant direkt efter att leveransen har utförts.

Kunduppgifter

För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras. Varje gång du lägger en ny beställning hos oss ska du kontrollera att de angivna adressuppgifterna är aktuella. Du godkänner också att vi sparar dina uppgifter i våra kundregister.

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång